[OGBT BLOG TUR] KOVAN - LALINE PAULL | OKUMAK İÇİN 5 NEDEN + YORUM

Adı: Kovan

Orijinal Adı: The Bees
Yazarı: Laline Paull
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 464
Goodreads Puanı: 3.65



Tanıtım

Doğumu şaheser anamız, senin rahmin kutsaldır, evliliğin tektir, sonra Kraliçeliğin gelir. Ve sadece Kraliçe üreyebilir.
Bu kovandaki bütün arılar kabul eder, itaat eder, hizmet eder. Herkes üzerine düşen görevi yerine getirmek zorundadır, ölümse ölüm kalımsa kalım. Doğuştan farklı olanlar doğar doğmaz öldürülür. Kovanın hiyerarşisinde geçişler yoktur. İşçi olarak doğan işçi olarak ölür. Kraliçe tektir, kutsaldır, sadece o doğurgandır.
Flora 717 ise farklı doğanlardandır, canı bağışlandığında elde ettiği şansla kovanın bütün işleyişinde yer almaya çalışarak fark yaratır. Bebek bakar, polen toplar, Kraliçe'nin sırlarına erişir. Peki kendi kaderinin sürüklediği yolda düşe kalka ilerlerken kovanın kaderini de değiştirebilecek midir?


Herkese merhaba! Evet, yaşıyorum :)) 
Ve blog turumuza karşı yaptığım 564365436 sorumsuzluk üstüne artık Ezgi katil olmadan yapabildiğim kadar dönmeye karar verdim çünkü o mükemmel insanların birini bile üzmeye hakkım yok. (YAĞ ÇEKİYOR, AFFET EZGİ) Neyse, yeni kitabımız Kovan için yorum yazmaya geldim :D

Öncelikle kitabın bir kovanda geçtiğini öğrenince bayağı şaşırdım. Aslında kitap isminden anlaşılıyor biliyorum ama GERÇEKTEN BİR KOVANDA VE BİR ARININ AĞZINDAN! Buna bu kadar şaşıran tek salak da olabilirim, boşverin. Her neyse binbir türlü aksiyonun içinde kitabı okumaya başladım (O AKSİYONLARIN HEPSİ YGS DENEMELERİ) ve kitabı elimde süründüre süründüre de olsa bitirdim. Öncelikle fantastik kurgu seviyorsanız ama ''cadı falan bıktık beaa'' diyorsanız kesinlikle okuyun! Çünkü az önce de dediğim gibi kitabı bir arı anlatıyor, ne kadar sıradan olabilir ki?! Kitapta ana karakterimiz Flora 717 ve Floralar hiyerarşide(böyle mi yazılıyor o.O) en alt tabaka. Görevi hizmet etmek, temizlik yapmak ve benzeri şeyler, pek bir toplumsal statüsü yok ve diğer arılarca pek sevildikleri söylenemez. Fakat 717 farklı, normalde bir Flora konuşamaz ama o konuşabilir örneğin. Ve Kovan'da farklı olanlara yer yok. Fakat 717 affediliyor ve görevlerini yapmaya çalışıyor. Kitabı kesinlikle sevdim, kitabı okurken bazen bir kovanda geçtiğini bile unutabiliyorsunuz, İnsanlar gibi yaşıyorlar, sosyal statüleri var, yiyip içiyorlar, kantinleri bile var! Sonuç olarak farkli bir şeyler okumak istiyorsanız bir an önce bu kitabı okuyun!

OKUMAK İÇİN 5 NEDEN

1- KOVANDA GEÇİYOR.
Cidden, kim kovanda geçen bir kitabı merak etmez ki?!

2-KOVANDA GEÇİ-ŞAKA. HARİKA BİR FANTASTİK KURGU!

Kesinlikle kendine has ve oldukça başarılı bir kurgusu var Kovan'ın.

3- FLORA 717 EN TATLIŞ ARI OSCARINA SAHİP.

Neden bilmiyorum ama ben kendilerini çok sevdim, bence siz de seversiniz. Hem arı yahu bu, niye sevmeyesiniz.

4- ARI FETİŞİ!

Tamam bu da pek ciddi bir neden olmadı. Ama arıları sevmiyorsanız bile bu kitaptan sonra bir arı gördüğünüzde bir daha bakacaksınız bence.

5- YAZARIN DİLİ.

Gerçekten bir kovanda geçtiğini unuttuğunuz anlar oluyor, kitap o denli alıyor içine, bu yüzden yazarı tebrik etmek lazım gerçekten.


Vee son olarak puanım;


Unknown

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Instagram